‌‌ ‌ پـــــیـام نــورزاد

‌ ‌ ‌رسانـه‌آموزشــے،کاربردیـ و توسعـ‌ـه کسب و کار (ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی)

‌‌ ‌ پـــــیـام نــورزاد

‌ ‌ ‌رسانـه‌آموزشــے،کاربردیـ و توسعـ‌ـه کسب و کار (ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی)

سلام خوش آمدید
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹ ب.ظ

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا (به انگلیسی: Content marketing) در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک‌گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌پردازد. این محتوا و اطلاعات می‌تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل‌ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و… تولید و منتشر گردد.

بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده‌است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودده صورت می‌گیرد.

استراتژی محتوا چیست؟

تا به امروز دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی، دربارهٔ استراتژی محتوا بیان شده است، اگر بخواهیم پی دلیل آن باشیم به این جواب خواهیم رسید، که هر کس استراتژی مربوط به خودش را با استفاده از تجربیات قبلی دارد!

همانند فرماندهان جنگ هیچ وقت با استراتژی کپی یا مشترک جنگ نمی‌کنند! آن‌ها استراتژی مربوط به خودشان را دارند، در استراتژی محتوا نیز همینگونه است، و اینکه بهترین استراتژی برای کسب و کار y ممکن است بدترین استراتژی برای کسب و کار x باشد.

اما به‌طور کل استراتژی محتوا به قانون‌هایی گفته می‌شود که محتوای تولید شده را ملزم به رعایت آن می‌کند. این قانون‌ها شامل تجربه، شناخت، بررسی و آموخته‌های یک استراتژیست محتواست.

 وجه تمایز بازاریابی محتوا و تبلیغات

بازاریابی محتوا دو تفاوت عمده نسبت به تبلیغات دارد. اول اینکه محتوا را در رسانه‌های تحت مالکیت خود پخش خواهد نمود. چنانچه این محتوا در رسانه‌ای که خریداری شده پخش شود به آن تبلیغات گفته می‌شود. مانند تبلیغات پیامکی. دوم اینکه استراتژی بازاریابی محتوا بیشتر جذب‌کننده است تا تهاجمی، محتوا هرگز مزاحمت ایجاد نمی‌کند بلکه باعث جذب افراد می‌گردد. همچنین بازاریابی محتوا رابطه علت و معلولی ندارد و همچنین اندازه‌گیری نتایج معمولاً کار دشواری است. بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای متنوعی است که به وسیله آن می‌توان پیام را به مشتری ارسال کرد و آن‌ها را برای خرید متقاعد نمود. تفاوت دیگر بازاریابی محتوا زمان بر بودن و پر هزینه بودن آن نسبت به تبلیغات می‌باشد.

انسان امروز، تحت هجوم گسترده تبلیغات قرار گرفته‌است. اگر زمانی تبلیغات می‌توانست (هرچند برای کوتاه‌مدت) مزیتی رقابتی بوده و موجب ایجاد یا افزایش سهم بازار شده و فروش را گسترش دهد، امروز برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، صرفاً عامل «همپایی رقابتی» است. وقتی چند تولیدکننده بزرگ محصولات یا خدمات مشابه، همگی تبلیغ می‌کنند، تبلیغ کردن مشتری جدیدی نخواهد آورد. اگرچه ممکن است تبلیغ نکردن، مشتری‌های فعلی را از دست ما بگیرد. با فرض پذیرش هجوم تبلیغاتی و اینکه با حفظ استراتژی‌های قدیمی تبلیغاتی، هزینه تبلیغات در مقایسه با نتایج آن، افزایش می‌یابد؛ بنابراین در بلند مدت هزینه‌های بازاریابی محتوا به مراتب کمتر از هزینه‌های تبلیغات خواهد داشت.

تاریخچه بازاریابی محتوا

در سال ۱۸۹۵ جان دیر (به انگلیسی: John Deere) به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی، راه‌سازی و معدنی بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از مجله و دفترچه معرفی ماشین آلات خود را در ۴۰ کشور جهان در اختیار مشتریان خود قرار داد.

در سال ۱۹۰۰ میشلن(به انگلیسی: Michelin) شرکت لاستیک سازی دفترچه‌ای ۴۰۰ صفحه‌ای با جلد قرمز رنگ را در اختیار مشتریان خود قرار داد که به راهنمایی رانندگان برای برطرف کردن اشکالات احتمالی اتومبیل‌های خود بپردازند.

در سال ۱۹۰۴ ژل او (به انگلیسی: Jell-O) کتاب آشپزی را چاپ و به صورت رایگان در صدر اختیار مشتریان خود قرار داد که توانست به کمک این کمپین به فروشی بالغ بر ۱ میلیون دلار تا سال ۱۹۰۶ برسد.

مرجع: ویکیپدیای فارسی

نظرات (۳)

  • مژگان امیرخانی
  • ممنون از این صفحه که ساختین خیلی دنبال همچین چیزی بودم کا کارردی و آموزشی باشه

    پاسخ:
    🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼
  • مژگان امیرخانی
  • واقعا جالب بود لطفا زود به زود پست بزارید ممنونم😍🌹🙏🏼

  • ویلا کردان
  •  

    وب سایت "گروه مشاوران املاک زمین"  با دارا بودن امکانات متنوع برای جستجوی ویلای مورد نظرتان آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز است.

    همچنین اگر ملک ،ویلا ،زمینی را مد نظر دارید که میبایستی ویژگی های خاصی داشته باشد میتوانید  با تماس با مشاورین ما بهترین گزینه ها را دریافت کنید

     

    خرید ویلا کردان

    خرید ویلا سهیلیه

    خرید ویلا اطراف تهران

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    ‌‌                ‌  پـــــیـام نــورزاد

    ☆ رســانـه تـخــصصیــے پـــیـامـ نــورزاد ☆
    ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی فارابی اس‌ام‌اس
    ‌ آموزش تولــــــید محتوا
    ‌ ‌ آموزش ساخت تیزر
    آموزش ساخت و تولید کلیپ و عکس نوشته
    آموزش جذب حداکثری مخاطب هدف به کسب و کار
    ‌ آموزش بازاریابی و تبلیغات آنلاین و مارکتینگ
    ‌ ‌ برنامه نویسی اندروید
    ...و هزاران آموزش و فعالیت های هدفمند دیگر..!

    لطفا با من در ارتباط باشید؛نظرات شما انگیزه بیشتری برای آموزش ها و فعالیت های هـدفمند و کاربردی میکنـ‌هـ

    آخرین نظرات
    نویسندگان