‌‌ ‌ پـــــیـام نــورزاد

‌ ‌ ‌رسانـه‌آموزشــے،کاربردیـ و توسعـ‌ـه کسب و کار (ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی)

‌‌ ‌ پـــــیـام نــورزاد

‌ ‌ ‌رسانـه‌آموزشــے،کاربردیـ و توسعـ‌ـه کسب و کار (ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی)

سلام خوش آمدید

صداهای‌مختلف‌ماشین‌که‌بایدجدی‌بگیرید

 ممکن است هنگامی که در حال رانندگی در طول جاده هستید، ناگهان صدا هایی مثل تلق تلق، خش خش یا صدایی شبیه آسیاب کردن را بشنوید .این صدا ها چیزهای زیادی را در مورد ماشین ما نشان می دهند. و حتی گاهی اوقات بیان کننده مشکلاتی هستند که ممکن است خفیف یا شدید باشد.

هر نوع صدای مختلفی در ماشین به معنی مشکل نیست اما گاهی اوقات این معنی را می دهد که همه چیز اوکی و سالم نیست. حال در این قسمت از دانستی های خودرو قصد داریم که به برخی از این صدا ها اشاره کنیم و به شما بگوییم که هر کدام چه معنایی دارند

صداهای مخلتف ماشین
علل صداهای بد و مختلف از ماشین 

1_تلق تلق 
بعضی از افراد در چرخ های جلویی صداهایی مثل تلق تلق را می شنوند و معمولاً هنگام دور زدن بیش از همیشه با این صدا مواجه می شوند و برای چرخ زدن ماشین و دور زدن تایر ها نیاز دارند که مرطوب باشند و این کاملاً واضح است. به همین دلیل این صدا را می توان به دلیل خشکی بیش از حد تایر ها دانست و گاهی اوقات این صدا از اگزوز نیز می باشد و پس بهتر است آن ها را با یکدیگر قاطی نکنید. 
2_غُرِش 
اگر صدایی به طور مداوم مثل بوم بوم بوم شنیدید، می تواند نشان دهنده جسم آویزان شده از ماشین شما باشد. و اگر این موضوع را برطرف نکنید ، ممکن است که در هنگام رانندگی کنترل خود را از دست بدهید. صدای بوم بوم ناگهانی و بلند نیز به معنی این است که قطعه ای در ماشین شما دچار شکستگی شده که این هم باعث از دست دادن کنترل راننده خواهد شد.

علت صداهای مختلف ماشین

 

 

نکات مهم در صداهای مختلف ماشین 

 علت صداهای بد ماشین 

 3_صدای شبیه به ناله
اگر ناگهان دیدید که ماشین شما صدای آرام و شبیه به ناله دارد، حتماً اتفاقی در ماشین رخ داده است که در این حالت نباید بیش از حد به ماشین فشار بیاورید و در واقع این صدا هرگز نباید از ماشین شنیده شود و هر چه سریع تر به یک مکانیک مراجعه کنید تا مشکل را پیدا کنید.‌

4_صدای لاستیک 
افراد معمولاً به صدا های مختلف ماشین عادت دارند و گاهی اوقات دیر متوجه صدا های عجیب و غریب می شوند و مثلا اگر متوجه شدید که تایر لاستیک ماشین شما صدا می دهد، این اتفاق می تواند نشانه ای باشد که مشکلی در لاستیک وجود دارد و بهتر است که اگر مسافر سوار ماشین است، او را پیاده کنید و در نزدیک ترین مکان ممکن توقف کنید و مشکل را پیدا کنید.‌

صدای جیغ ماشین

 5_صدای خش خش
صدای خش خش می تواند نشان دهنده مشکلاتی در اطراف لوله موتور باشد و همچنین می تواند خبر از روغن ریزی یا عملکرد بد وکیوم ماشین بدهد و گاهی اوقات سیستم صدا معمولا از زیر اگزوز به وجود می آید و خبر از پمپاژ بد آب در ماشین می دهد. 
6_جیغ ممتد 
این جیغ ممتد در ماشین نشان دهنده شکنندگی هایی در ماشین است و این صدا نشان می دهد که خیلی وقت است ماشین خود را ارزیابی نکرده اید و بهتر است که هر چه سریع تر چکاپ ماشین را انجام دهید. 
7_ضربه زدن 
صدای ضربه زدن از موتور می تواند به معنی این باشد که موتور شما جریان کمی دارد و قدرتش کاهش پیدا کرده است و این صدا نشان دهنده مشکلات جدی مثل مشکلاتی در برق ماشین می باشد که در چنین مواردی بهتر است به دنبا ل موتوری تازه باشید و احتمالا چنین مشکلی هزینه های بالایی برای شما خواهد تراشید. 

 

آموزشگاه رانندگی بهار کنگاور

نظرات (۱)

سلام ادمین جان خیلی خوب شد که از این دست پست های کاربردی در مورد #تعمیرات خودرو میزاشتین 👌🏻👌🏻👌🏻

واقعا خیلی خیلی عالیه ممنون ازتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
‌‌                ‌  پـــــیـام نــورزاد

☆ رســانـه تـخــصصیــے پـــیـامـ نــورزاد ☆
ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی فارابی اس‌ام‌اس
‌ آموزش تولــــــید محتوا
‌ ‌ آموزش ساخت تیزر
آموزش ساخت و تولید کلیپ و عکس نوشته
آموزش جذب حداکثری مخاطب هدف به کسب و کار
‌ آموزش بازاریابی و تبلیغات آنلاین و مارکتینگ
‌ ‌ برنامه نویسی اندروید
...و هزاران آموزش و فعالیت های هدفمند دیگر..!

لطفا با من در ارتباط باشید؛نظرات شما انگیزه بیشتری برای آموزش ها و فعالیت های هـدفمند و کاربردی میکنـ‌هـ

آخرین نظرات
نویسندگان