‌‌ ‌ پـــــیـام نــورزاد

‌ ‌ ‌رسانـه‌آموزشــے،کاربردیـ و توسعـ‌ـه کسب و کار (ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی)

‌‌ ‌ پـــــیـام نــورزاد

‌ ‌ ‌رسانـه‌آموزشــے،کاربردیـ و توسعـ‌ـه کسب و کار (ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی)

سلام خوش آمدید
درآمد سایت و وبلاگ چیست؟

درآمد سایت و وبلاگ چیست؟

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵ ب.ظ

سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند

کسب درآمد وبلاگ و سایت ها

سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند؟

۱- کسب درآمد از تبلیغات

اولین و رایج ترین مدل کسب و کار اینترنتی که همه راجع به آن صحبت می کنند، تبلیغات است. در این مدل کسب و کار اینترنتی، شما ترافیک جذب می کنید و در ازای هر کلیکی که روی تبلیغات می شود، پورسانت می گیرید و درآمد کسب می کنید. درآمد اغلب سایت های ایرانی معروف مانند آپارات، ورزش ۳ و … از این نوع است.

شاید شما، چند تبلیغ در سایت خود قرار دهید و مشاهده کنید درآمد چندانی از این مدل کسب و کار بدست نمی آورید. اگر به عمق این مدل کسب و کار اینترنتی بروید، متوجه می شوید با تبلیغات نمی توانید درآمد زیادی بدست آورید، مگر اینکه بازدیدکنندگان خیلی زیادی داشته باشید. منظورم از خیلی زیاد یعنی ترافیک میلیونی در ماه داشته باشید.

همچنین تبلیغات، بیشتر وقت شما را برای حداکثر کردن کلیک مخاطبان می گیرد. بجای اینکه محتوای جذاب و خوبی برای سایت خود تولید کنید، وقت خود را روی تبلیغات اینترنتی می گذارید.

 

۲- کسب درآمد از اسپانسرگیری و اینفلوئنسر مارکتینگ

دومین مدل کسب و کار اینترنتی، اسپانسر گیری است. در این مدل کسب و کار، شما به سراغ شرکت ها می روید و با معرفی کسب و کار و نشان دادن تعداد مخاطبان و ترافیک سایت خود، به دنبال جذب حامی مالی یا اسپانسر هستید. در این مدل کسب و کار باید تیم فروش داشته باشید. باید با افرادی که در صنعت و حوزه شما فعالیت می کنند، ارتباط سازی کنید و این کار، برای اغلب افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنند، دشوار است و برای آنها درآمدزایی ندارد. پس افرادی که در ابتدای کسب و کار اینترنتی خود هستند، بهتر است روی اسپانسرگیری وقت نگذارند.

اینفلوئنسر کیست؟ به افراد شناخته شده و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر می‌گویند. این تعریف کلی اینفلوئنسر است. رشد شبکه‌های اجتماعی در روند زندگی مردم و تصمیم‌های‌شان تاثیر مهمی گذاشته و از سوی دیگر، افرادی هم در رسانه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌ها و ویدیوهای خود، مخاطبانی را به سمت خود جذب کرده‌اند. اینفلوئنسر ها از زندگی روزمره، حرفه، علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌های خود، دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف مثل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و … شروع به تولید محتوا به صورت عکس و ویدیو می‌کنند و آن‌ها را در صفحه‌ خود به اشتراک می‌گذارند.

این افراد با اسپانسرگیری یا در ازای تبلیغ کالاها و خدمات در شبکه های اجتماعی خود، کسب درآمد می کنند.

 

۳- کسب درآمد از فروش محصولات فیزیکی و فروشگاه های آنلاین

سومین مدل کسب و کار اینترنتی، فروش محصولات فیزیکی است. در این مدل کسب و کار، شما محصولی را تولید می کنید و می فروشید. به عنوان نمونه، وسایل دست ساز. این مدل کسب و کار نسبت به مدل فروش محصولات آنلاین که امکان گسترش داشته و حاشیه سود بالایی دارد، حاشیه سود کمی دارد. همچنین شما هزینه ارسال را نیز در این مدل کسب و کار اینترنتی خواهید داشت

Tasvir01-blog

۴- کسب درآمد از بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش

چهارمین مدل کسب و کار اینترنتی، بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش است. در این مدل کسب و کار، شما محصولات دیگران را در سایت خود قرار می دهید و به ازای فروش آنها، پورسانت می گیرید. این نوع مدل کسب و کار اینترنتی هنوز در ایران جا نیافناده است. بزرگترین و معروف ترین سایت همکاری در فروش، سایت آمازون است. شما محصولات دیگران را تبلیغ و تعریف می کنید و وقتی آنها از طریق لینک شما محصول آنها را می خرند، پورسانت می گیرید و درآمد کسب کنید. همکاری در فروش می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اینست که شما مشتریان خود را باید برای خود نگه دارید چون در درازمدت بهترین ارزشی که از سایت خود دارید، مشتریان شما خواهد بود. به همین دلیل به مدل بعدی کسب و کار اینترنتی می رسیم.

 

۵-کسب درآمد از تولید محتوا و محصولات آموزشی

مدل پنجم کسب و کار اینترنتی، فروش محصولات آموزشی است که شما تولید می کنید. کافیست مهارت ها و تجربه هایی که دارید را بصورت پکیج آموزشی در آورید و آن را بصورت اینترنتی به دیگران بفروشید پس وقتی خوابیده اید، مردم محصول شما را می خرند. وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، می بینید دیشب فروش داشته اید. درست است که شما برای تولید محصول آموزشی زحمت  می کشید، اما زیبایی این مدل اینست که شما یکبار تلاش می کنید و بارها از آن درآمد کسب می کنید.

 

انواع محصولات آموزشی

  • تولید کتاب الکترونیکی
  • تولید فایل های صوتی
  • تولید فایل های ویدیویی

 

کسب درآمد

 

نظرات (۲)

درود 

بسیار دسته بندی واضحی بود

موفق باشید

  • مهرزاد شهسوار
  • ‏باید پنجره را باز می‌کردم. باید فریاد می‌زدم که چه اندازه دلگیرم این روزها...
     تمامِ خانه دیوار بود اما...
    =============================
    سلام و ارادت
    حالتون خوبه ؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    ‌‌                ‌  پـــــیـام نــورزاد

    ☆ رســانـه تـخــصصیــے پـــیـامـ نــورزاد ☆
    ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی فارابی اس‌ام‌اس
    ‌ آموزش تولــــــید محتوا
    ‌ ‌ آموزش ساخت تیزر
    آموزش ساخت و تولید کلیپ و عکس نوشته
    آموزش جذب حداکثری مخاطب هدف به کسب و کار
    ‌ آموزش بازاریابی و تبلیغات آنلاین و مارکتینگ
    ‌ ‌ برنامه نویسی اندروید
    ...و هزاران آموزش و فعالیت های هدفمند دیگر..!

    لطفا با من در ارتباط باشید؛نظرات شما انگیزه بیشتری برای آموزش ها و فعالیت های هـدفمند و کاربردی میکنـ‌هـ

    آخرین نظرات
    نویسندگان