‌‌ ‌ پـــــیـام نــورزاد

‌ ‌ ‌رسانـه‌آموزشــے،کاربردیـ و توسعـ‌ـه کسب و کار (ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی)

‌‌ ‌ پـــــیـام نــورزاد

‌ ‌ ‌رسانـه‌آموزشــے،کاربردیـ و توسعـ‌ـه کسب و کار (ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی)

سلام خوش آمدید
اینترنت و فضای مجازی

اینترنت و فضای مجازی

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۴۵ ق.ظ

آثار اینترنت و فضای مجازی در روابط اجتماعی بیش از سایر حوزه ها بوده و تغییرات و دگرگونی های زیادی را بوجود آورده است.

اینترنت که ابتدا برای اهداف نظامی و امنیتی طراحی شده بود، بمرور وارد دیگر بخش ها اجتماعی از جمله تجارت، تفریح و سرگرمی و …گردید و این امر چنان پررنگ و گسترده بود که کارکرد آن را تغییر داد بطوریکه این تکنولوژی نوظهور، امروزه به یک صنعت و عرصه ی تاثیرگذار جهانی تبدیل شده است و کمتر موضوع اجتماعی را می توان یافت که متاثر از اینترنت نباشد.

اینترنت ابتدا در کشورهای غربی به عنوان رسانه‌ای همگانی رواج یافت و بتدریج دیگر کشورها را نیز دربرگرفت و به مثابه ابزاری موثر در انتقال و ترویج سیاست‌ها، فرهنگ، اقتصاد و … کاربرد پیدا کرد.

این تغییر و تحولات جهانی و گرایش همه جانبه به استفاده از اینترنت، تبعات و تاثیرات بسیاری در جوامع بشری داشت تا جایی که از آن به «انفجار اطلاعات»تعبیر میشود و مفهومی پر کاربرد در علم ارتباطات و جامعه شناسی است.

فرا مکان و فرازمان بودن اینترنت و در دسترس بودن آن، موجب شکل گیری شیوه جدیدی از تعاملات اجتماعی نسبت به گذشته شد و تغییراتی شگرف در سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و حتی مشارکت سیاسی و نحوه آن به وجود آورد تا جایی که امروزه اینترنت بیشترین نقش را در اطلاع رسانی و تبلیغات برای عموم دارد و به عنوان اصلی ترین کانال ارتباطی محسوب می شود.

در سال های اخیر شبکه های اجتماعی به عنوان بزرگترین دستاورد اینترنت و فضای مجازی به دلایل مختلف از جمله نامحدود بودن ارتباطات، بی هویت بودن، آزادی بسیار زیاد، بی مکانی و بی زمانی کاربران و … با اقبال عمومی مواجه شده و هرکدام به تناسب اهداف خود، فعالیت هایشان را گسترش داده اند.

اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی می باشد که با برنامه ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
‌‌                ‌  پـــــیـام نــورزاد

☆ رســانـه تـخــصصیــے پـــیـامـ نــورزاد ☆
ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی فارابی اس‌ام‌اس
‌ آموزش تولــــــید محتوا
‌ ‌ آموزش ساخت تیزر
آموزش ساخت و تولید کلیپ و عکس نوشته
آموزش جذب حداکثری مخاطب هدف به کسب و کار
‌ آموزش بازاریابی و تبلیغات آنلاین و مارکتینگ
‌ ‌ برنامه نویسی اندروید
...و هزاران آموزش و فعالیت های هدفمند دیگر..!

لطفا با من در ارتباط باشید؛نظرات شما انگیزه بیشتری برای آموزش ها و فعالیت های هـدفمند و کاربردی میکنـ‌هـ

آخرین نظرات
نویسندگان